ברית מילה שאלות נפוצות

ברית מילה שאלות ותשובות

האם רופאים משתמשים בציוד טוב יותר, והטכניקה שלהם טובה יותר ממוהלים?

רוב האוכלוסייה דבקה במסורת היהודית ומשתמשת בשרותי המוהל המסורתי לביצוע טקס הברית. אך הורים רבים מודאגים האם זו אכן הבחירה הטובה ביותר לתינוקם.
ה”ניו יורק טיימס” וה”קונטיקט פוסט” פרסמו באוגוסט 1997 ש”מוהלים גורמים פחות כאב לתינוק מאשר רוב הרופאים”. המאמר מסביר שהמוהל משתמש בכלים שונים מאשר הרופא הכירורג. המגן בהם משתמש המוהל הוכח כגורם פחות כאב לתינוק מאשר המלחציים הרפואיות שבהם משתמשים הרופאים. המאמר מצטט מתוך מחקר שערך ד”ר דה סילבה (Dr. Hema N. DeSilva), מנהל המחלקה ההתפתחותית (neonatology) בבי”ח והמרכז הרפואי סיינט פרנסיס, בו השתתפו 48 תינוקות בנים בהרטפורד (Hartford). המחקר העלה כי תינוקות שנימולו בכלי המוהל המסורתיים סבלו פחות מתחושת כאב. קצב פעימות ליבם עלה רק במחצית מקצב ליבם של תינוקות שנימולו בעזרת כלי ניתוח רפואיים. כמו כן רמת החמצן בדמם של התינוקות שנימולו בכלים המסורתיים הייתה גבוהה מזו של קבוצת התינוקות השנייה. אקט החיתוך לוקח כ-5 שניות למוהל מנוסה המשתמש בכלים המסורתיים בעוד שלרופא המשתמש בציוד רפואי לוקח התהליך כ – 3.5 דקות (!). למאמר השלם
מוהל רגיל לבצע את טקס הברית בפני קהל ומתמחה בתהליך ואילו רופא משתמש בדר”כ בכלים ובטכניקה אחרים, לפי עניות דעתי ולדעת הורים רבים, העובדה כי מוהל מבצע את החיתוך בזמן קצר יותר וגורם לפחות כאב לתינוק היא סיבה משמעותית להעדיף מוהל על פני רופא ולהשתמש בשרותיו לביצוע טקס ברית המילה.

בין השיטות להורדת תחושת הכאב במהלך ואחרי המילה אפשר למצוא את ההרדמה המקומית, מתן תרופות לשיכוך כאבים דרך הפה ופתרון המוהלים המסורתי – יין מתוק. יתרונותיהן של ההרדמה המקומית והתרופות ידועות וברורות.
אני ממליץ בחום להורים על מתן הרדמה מקומית לתינוק בתנאי שאני מסביר ומראה להם כיצד להשתמש בחומר המרדים ואני קובע את המינון המתאים לשימוש.

ישנם מחקרים שמראים כי קיים סיכון מסוים בשימוש בחלק מהחומרים המרדימים הנפוצים בשוק. בבקשה התייעצו עם רופא הילדים שלכם על סוג ומינון השימוש בחומר.

היין עצמו הינו משכך כאבים רב עוצמה לילדים קטנים. קראות את המאמר המובא בהמשך לקבלת מידע המאשש ומאשר את מה שהמוהל היהודי יודע כבר אלפי שנים.

British Medical Journal
BMJ No 6993 Volume 310
10 June 1995
Embargo 00.01 hrs 9 June 1995
Sugar: an effective pain killer for babies

סוכר: משכך כאבים יעיל לתינוקות
סוכר לבן רגיל הוא משכך כאבים יעיל ביותר לתינוקות וילדים קטנים. בניסוי שערך כותב המאמר נדגמה קבוצה של 30 תינוקות שקבלו סירופ סוכר (2 מ”ל של תמיסה המכילה 50% סוכרוז) דרך הפה לפני שעברו בדיקת דם שגרתית לגילוי צהבת. קבוצת הבקרה כללה 30 תינוקות שקבלו מים רגילים לפני ביצוע הבדיקה. הבדיקה כוללת דקירה מכאיבה בכף הרגל. התוצאות הראו כי תינוקות שקבלו תמיסת סוכר בכו פחות מהתינוקות בקבוצת הביקורת וקצב פעימות ליבם חזר במהירות גבוהה יותר למצב רגיל. עורך הניסוי הגיע למסקנה כי סוכר יעיל ובטוח לשימוש כמשכך כאבים בתינוקות וילדים קטנים.

Prof. Malcolm Levene
University Division of Pediatrics & Child Health
D Floor
Clarendon Wing
Leeds General Infirmary
Leeds LS2 9NS

This entry was posted in ברית מילה. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *